Методична робота
Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
про підсумки методичної роботи
за І семестр
2013-2014 навчального року
На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами, з метою подальшого удосконалення методичної роботи було видано наказ № 116 від 10.09.2013 року «Про організацію методичної роботи у 2013-2014 навчальному році».
Школа працює над проблемою «Діяльність педагогічного колективу з упровадження компетентнісного підходу до організації навчально-виховного процесу та управлінської діяльності в умовах оновлення національної освіти».
У школі організовано роботу методичної ради, методичних об’єднань з усіх предметів. Усі вчителі працюють над індивідуальними методичними проблемами.
Працює творча група «Використання здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі» (керівник Дузь М.І.). Члени цієї групи беруть активну участь у методичній роботі школи: виступають на педрадах, семінарах, засіданнях методичних об’єднань. Результати їхньої роботи за рік будуть опубліковані в методичній збірці.
Згідно плану роботи школи протягом семестру були організовані і проведені предметні тижні вчителів фізкультури (Сова О.М.), української мови та літератури (Пищолка О.М.), математики, фізики, інформатики (Буня Н.М.).
Учитель географії Потильчак А.М. стала лауреатом міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2014» та учасником обласного етапу.
Учителі Дузь М.І. (початкові класи), Карабуля Н.В. (фізика), Друковська Т.М. (світова література) є учасниками ІІІ міського конкурсу «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі».
Педагогічний колектив брав участь у національному проекті «Відритий світ».
Учениця 9 класу Макаренко Людмила (вчитель Пищолка О.М.) взяла участь у ХІІІ Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!» у номінації «Література».
Учні школи були активними учасниками конкурсів «Колосок», «Кенгуру», «Геліантус» та міського конкурсу інсценізованої різдвяної пісні.
У школі працює консультаційний пункт для молодих педагогів міста з питання впровадження Державних стандарту початкової освіти у 2 класах (керівник – учитель-методист Васькова Н.А.
Старший учитель Карпенко В.О. очолює міське методичне об’єднання учителів географії.
Більшість педагогів школи були членами журі на міських предметних олімпіадах.
Дирекція школи вивчає досвід роботи вчителя біології та хімії Трофименко В.І. Вчитель підготувала збірку «Роль екологічного виховання у формуванні життєвих компетентностей школярів».
З метою створення умов для успішного навчання, розвитку та самореалізації особистості в школі проводиться робота з упровадження профільного навчання: 10 клас – з поглибленим вивченням української мови; 8 клас – з поглибленим вивченням математики; 7 клас - до профільна підготовка з математики та інформатики.
Дирекція школи вивчала питання стану викладання російської мови, світової літератури, економіки. Результати перевірки стану викладання російської мови та світової літератури комісією управління освіти показали, що в основному вчителі працюють творчо, відповідно до вимог. Виявлено, що вчитель Яцина Л.П. недостатньо уваги приділяє диференціації завдань, використанню тестових завдань. Є проблеми в організації роботи шкільного МО. За наслідками перевірки проведена нарада вчителів російської мови та світової літератури, розроблені шляхи подолання недоліків.
За І семестр школа має такі результати:
Конкурс, олімпіада, змагання, турнір | Прізвище, ім’я учня, команда | Місце | Вчитель |
ІІ міський етап олімпіади з екології | Войтенко Андрій – 9 клас | I | Трофименко В.І. |
ІІ міський етап олімпіади з географії | Полянська Анастасія – 8 клас | II | Карпенко В.О. |
ІІ міський етап олімпіади з російської мови | Макаренко Людмила – 9 клас | II | Грабовецька Н.Г. |
ІІ міський етап конкурсу з української мови ім. П.Яцика | Юровицька Анна – 3 клас | II | Стельмах Н.А. |
ІІ міський етап конкурсу з української мови ім. П.Яцика | Ковтун Валерія – 8 клас | II | Пищолка О.М. |
ІІ міський етап олімпіади з історії | Бондар Павло – 11 клас | III | Беленко М.М. |
ІІ міський етап олімпіади з астрономії | Микитко Владислав – 11 клас | III | Карабуля Н.В. |
ІІ міський етап олімпіади з географії | ІІ міський етап олімпіади з географії | III | Карпенко В.О. |
ІІ міський етап олімпіади з фізкультури | Олійник Руслан – 11 клас | III | Сова О.М. |
Педагогічному колективу школи необхідно працювати на вирішенням проблем:
- ширше використовувати ІКТ в навчально-виховному процесі;
- вчителям російської мови та світової літератури спрямувати роботу на усунення недоліків у навчальній та методичній роботі з предмету;
- удосконалювати форми і методи роботи з обдарованими дітьми;
- обговорити й проаналізувати результати олімпіад, намітити шляхи усунення недоліків;
- проводити систему заходів щодо розвитку креативності педагогів.
Директор школи Л.А.Матях
На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами, з метою подальшого удосконалення методичної роботи було видано наказ № 99 від 10.09.2012 року «Про організацію методичної роботи у 2012-2013 навчальному році».
Школа працює над проблемою «Діяльність педагогічного колективу з упровадження компетентнісного підходу до організації навчально-виховного процесу та управлінської діяльності в умовах оновлення національної освіти».
У школі організовано роботу методичної ради, методичних об’єднань з предметів. Усі вчителі працюють над індивідуальними методичними темами, які обрано залежно від рівня педагогічної майстерності, інтересів педагогічних працівників.
Протягом І семестру були організовані і проведені предметні тижні вчителів фізкультури (Сова О.М.), української мови та літератури (Пищолка О.М.), математики, фізики, інформатики (Буня Н.М., Карабуля Н.В., Поляк Л.А.)
На високому науково-методичному рівні з використанням ІКТ і залученням значної кількості дітей у грудні 2012 року пройшов тиждень педагогічної майстерності учителів природничих наук (Трофименко В.І.).
Результативно працює творча група учителів математики, фізики «Навчаючи навчаємось» з проблеми «Організація роботи з обдарованими дітьми» (Буня Н.М.). Двоє учнів є призерами ІІ міського етапу предметної олімпіади з математики (вчитель Шафран С.В.). Учитель фізики Карабуля Н.В. є лауреатом І туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013».
Учитель географії та біології Потильчак А.М. була учасником ІІ етапу обласного конкурсу «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі».
У школі працює консультаційний пункт для молодих педагогів міста з організації роботи за новими програмами у 1 класі (керівник Васькова Н.А.).
Дирекція школи вивчає й узагальнює досвід учителів Самсоненко Л.М., Карабулі Н.В. Слід відмітити посібник вчителя-методиста початкових класів Самсоненко Л.М. «Мотивація учнів до навчання та саморозвитку через театралізовану діяльність» та роботу вчителя фізики Карабулі Н.В. «Різнорівневі завдання з фізики для тематичного контролю знань».
З метою створення умов для успішного навчання, розвитку, виховання і самореалізації особистості звертається увага на впровадження в шкільну практику профільного навчання. У школі гуманітарним є 9 клас. Ведеться до профільна підготовка з математики в 6 класі.
Дирекція школи вивчала питання стану викладання музики (вересень-жовтень), географії (жовтень-листопад), української мови (листопад-грудень).
Згідно плану роботи школи було проведено практичний семінар «Усвідомлення педагогом себе і своєї діяльності в системі освіти як шлях особистісного і професійного зростання».
На високому науково-методичному рівні пройшов майстер-клас учителя-методиста початкових класів Самсоненко Л.М. «Мої методичні знахідки».
Вчитель фізики Карабуля Н.В. – лауреат міського етапу конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року», учасник міського етапу конкурсу «Класний керівник року».
Конкурсна робота Всеукраїнської історико-географічної експедиції «Історія міст і сіл України». Нарис села Талалаївка Ніжинського району Чернігівської обл. Керівник: Потильчак Алла Михайлівна- переможець обласного конкурсу щорічної Всеукраїнської історико-географічної експедиції в номінації «Нарис – опис села».
Трофименко Валентина Іванівна: при вивченні природничих наук важливе місце займає дослідження і експеримент. Це сприяє формуванню засобами навчального предмета ключових компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації особистості, розвитку мислення, спостережливості та допитливості. Учні нашої школи є активними учасниками Всеукраїнських конкурсів науково-дослідницьких робіт, МАН, екологічних проектів.
Школа має такі результати:
Конкурс, олімпіада, змагання,турнір | Прізвище, ім’я учня,команда | Місце | Вчитель |
ІІ міський етап олімпіади з математики | Полянська Анастасія – 7 клас | І | Шафран С.В. |
ІІ міський етап олімпіади з екології | Пилипенко Катерина – 11 клас | I | Трофименко В.І. |
ІІ міський етап конкурсу з української мови ім. П.Яцика | Капленко Максим – 3 клас | I | Дузь М.І. |
Конкурс агітбригад НМЦСССМ «За здоровий спосіб життя» | Команда | II | Єсипенко Н.О. |
ІІ міський етап олімпіади з математики | Молоденков Костянтин | II | Шафран С.В. |
ІІ міський етап олімпіади з астрономії | Свирид Владислав – 11 клас | II | Карабуля Н.В. |
ІІ міський етап олімпіади з російської мови | Макаренко Людмила – 8 клас | II | Грабовецька Н.Г. |
ІІ міський етап олімпіади з економіки | Пилипенко Катерина – 11 клас | II | Карпенко В.О. |
Міський турнір «Юний географ» | Пилипенко Катерина – 11 клас | II | Карпенко В.О. |
Міський етап конкурсу з української мови ім. П.Яцика | Ковтун Валерія – 7 клас | III | Бублій Л.М. |
Міський етап конкурсу з української мови ім. П.Яцика | Опанасенко Анастасія – 9 клас | III | Пищолка О.М. |
Міський турнір юних математиків | Пилипенко Катерина – 11 клас – командне місце | III | Буня Н.М. |
Міський турнір «Юний біолог» | Пилипенко Катерина – 11 клас | III | Трофименко В.І. |
Конкурс дитячого малюнка «Зруйновані долі» | Дем’яненко Марина – 8 клас | III | Курочка Т.В. |
Конкурс дитячого малюнка «Зруйновані долі», номінація «За гарний художній рівень» | Самсоненко Анна – 7 клас | Грамота УО | Курочка Т.В. |
Педагогічному колективу школи необхідно працювати над вирішенням проблем:
- Учителям слід підвищувати самоосвітню діяльність, використовуючи методи самоосвіти: тренінги, моделювання ситуації.
- Всьому педагогічному колективу ширше використовувати інформаційні та комунікаційні технології у навчально-виховному процесі.
- Удосконалювати роботу щодо зміцнення психічного, фізичного та соціального здоров’я дітей через ефективне використання інноваційних технологій, оптимізацію взаємодії педагогів і батьків.
- Ширше упроваджувати перспективний досвід педагогів міста, області, країни, висвітлювати власний досвід у фахових виданнях.
- Удосконалювати форми і методи роботи з обдарованими дітьми.
- Упроваджувати в практику нетрадиційні форми методичної роботи.
- Забезпечити обговорення олімпіад з базових дисциплін на засіданнях шкільних методичних об’єднань з наступник ґрунтовним якісним аналізом щодо підготовки учнів до етапів олімпіад.
В школі в лютому відбувся міський семінар вчителів початкових класів: "Мотивація учнів до навчання та саморозвитку".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Школа приймає участь в олімпіадах, творчих конкурсах, науково-дослідницьких роботах, у створенні навчальних проектів з використанням інформаційно-комунікаціних технологій, веб-спільнотах, форумах, чатах.